Het voordeel van dubbele schaarhefbruggen is de hefhoogte van bijna 2 meter. Hierdoor is het mogelijk om vrij onder het voertuig te bewegen. Afhankelijk van het model kunnen de dubbele schaarhefbruggen worden gebruikt als onder- of bovengrondse hefbruggen. De ondervloerse versie wordt in de vloer geïntegreerd, terwijl de bovenvloerse modellen op de vloer worden geplaatst.
Wat zijn de kenmerken van een ondervloersedubbele schaarhefbrug in vergelijking met een bovenvloerse schaarhefbrug?
Een dubbele schaarhefbrug voor motorvoertuigen onder de vloer wordt verzonken in de vloer op grondniveau. De oprijhoogte voor een ondervloerse autobrug is dus slechts 0 mm. De bovengrondse schaarhefbrug daarentegen moet door een voertuig 110 mm worden overreden. De nadelen van een ondervloerse schaarhefbrug ten opzichte van een bovenvloerse schaarhefbrug zijn echter de omvangrijke betonwerkzaamheden, waarvan de kosten al snel in de driecijferige range kunnen lopen. De voordelen van een bovengrondse schaarhefbrug ten opzichte van een ondergrondse schaarhefbrug bij Krömer zijn gebaseerd op het vergrendelingssysteem. De dubbele schaarhefbrug onder de grond heeft een veiligheidsvergrendeling die door perslucht wordt bediend. De dubbele schaarhefbrug bovengronds daarentegen heeft door zijn redundante cilinders geen externe veiligheidssluitingen. Dit betekent dat bij een storing in één van de cilinders er geen hydraulische drukval in de dubbele schaarhefbrug optreedt.
Welke voordelen hebben dubbele schaarhefbruggen van Krömer ten opzichte van de concurrentie?
Het redundante cilindersysteem
Wij zijn een van de eerste leveranciers die in ons segment voor onze dubbele schaarhefbruggen voor auto's een veiligheidssysteem met redundante cilinders toepassen. Het voordeel is dat u op elke hefhoogte automatisch in de "veiligheidspal" zit. Veel gebruikers weten niet dat je bij een dubbele schaarhefbrug bovengronds zonder redundante cilinders de eerste 1/2 meter helemaal niet in de veiligheidspal zit. Dit betekent dat hij pas vanaf een minimale hoogte van 50 cm vastklikt. Bovendien is het bij conventionele dubbele schaarhefbrug bovengronds altijd nodig om bij het bereiken van de gewenste hefhoogte een vergrendelingsknop (lock button) te bedienen. Bij Krömer dubbele schaarhefbruggen met redundante cilinder is dit niet nodig. Dit betekent dat u zich op de aangegeven maximale hefhoogte van de dubbele schaarhefbruggen automatisch in de veiligheidspal bevindt en na het bereiken van de gewenste hoogte niet meer naar beneden hoeft. Het redundante veiligheidssysteem van Krömer is de betere keuze voor dubbele schaarhefbrug boven de grond, vooral voor mensen die afhankelijk zijn van een maximale hefhoogte of die niet 10 cm uit de veiligheidspal willen gaan bij het dalen van de hefbrug.
25 jaar ervaring met dubbele schaar hefbruggen voor auto's
Krömer kan bogen op 25 jaar ervaring op het gebied van dubbele schaar hefbruggen. Geen enkele andere grote aanbieder kan in Duitsland zo'n veelzijdig assortiment dubbele schaarhefbruggen aanbieden.
Interne kwaliteitsborging voor dubbele schaarhefbruggen
In tegenstelling tot veel andere leveranciers vertrouwen wij op onze eigen kwaliteitscontroleurs die de kwaliteit van de dubbele schaarhefbruggen tijdens de productie regelmatig controleren. Naast de kwaliteitsborging in de serieproductie worden individuele machines van de productie van dubbele schaarhefbruggen uit verschillende partijen regelmatig gecontroleerd in ons technisch centrum ter plaatse, onafhankelijk van de productie.
Functietest van dubbele schaarhefbruggen en bedieningspaneel
Na oplevering worden alle dubbele schaarhefbruggen als het ware grondig gecontroleerd door middel van een functietest. Veel andere leveranciers laten het testen van de dubbele schaarhefbruggen over aan de klant.
Exzellente Verarbeitung aufgrund der Serienfertigung von KFZ Doppelscherenhebebühnen
Door het prijsleiderschap in aantrekkelijke aanbiedingsprijzen bij Krömer hefsteigers is het marktaandeel of het verkochte aantal dubbele schaarhefbruggen veel hoger dan bij veel concurrenten. Ook in de hefbrug branche geldt "The Winner Takes All". Door de toegenomen vraag naar Krömer hefbruggen kan de productie meer dubbele schaarhefbruggen produceren en wordt deze door leercurve-effecten elke dag beter. Kleinere leveranciers daarentegen produceren slechts kleine hoeveelheden per jaar en lopen nooit echt warm voor de productie van dubbele schaarhefbruggen en kunnen meestal nooit het continue kwaliteitsniveau van Krömer bereiken.
Eigen gespecialiseerde werkplaats voor dubbele schaarhefbruggen
Er zijn nog steeds leveranciers die er prat op gaan dat ze nog nooit in hun leven een hefsteiger hebben gemonteerd, die ze al tientallen jaren verkopen. Krömer biedt niet alleen een eigen klantenservice met eigen personeel in heel Duitsland, maar hier monteert de baas de platforms nog zelf in de montagefilmpjes. Dit is een uniek verkoopargument in de Duitstalige wereld.
Speciale ontwerpen van dubbele schaarhefbrug
Bij Krömer bouwen we natuurlijk vooral dubbele schaarhefbruggen in serie. Dit betekent dat individuele modellen in grote hoeveelheden worden geproduceerd voor een groot aantal klanten. Als een van de weinige fabrikanten produceren wij echter ook individuele dubbele schaarhefbruggen in de door de klant gewenste afmetingen. Onze kleine serieproductie in Lausitz (Cottbus) staat te allen tijde ter beschikking, vooral wanneer de productietijden voor de industrie krap zijn.
Huidige CE-certificaties van auto dubbele schaarhefbruggen
Helaas zijn er nog te veel leveranciers die gemakshalve en uit kostenoverwegingen de voorkeur geven aan testlaboratoria uit Engeland of hun certificaten pas met vertraging of helemaal niet verlengen nadat de 5 jaar zijn verstreken. Onze testorganisatie heeft zich gespecialiseerd in de CE-certificering van hefsteigers en zit ook in diverse commissies (lees: normalisatie-instituten) voor hefsteigers. Dit is de enige manier om tot een praktische CE-certificering te komen. Voor de modellen auto dubbele schaarhoogwerkers worden alle veiligheidseisen nauwgezet nageleefd. Dit leidt tot extra veiligheid voor Krömer & klanten en is een goede investering in de toekomst.
Afbuighulp/schakelhefboomsysteem van dubbele schaarhefbruggen
Alle Krömer dubbele schaarliften hebben een doorbuighulp. Dit tuimelarmsysteem maakt het mogelijk het volledige hefvermogen van de lift vanuit de nulstand op te heffen. Dit betekent dat verlaagde voertuigen of voertuigen zonder wielen van meer dan 1.200 kg zonder hulp van een krik kunnen worden opgetild.
Beschikbaarheid van dubbele auto-schaarhefbruggen
Krömer heeft een enorme voorraad dubbele schaarhefbruggen voor auto's die direct leverbaar zijn. Wij zijn al jaren een betrouwbare OEM fabrikant voor vele bekende merkfabrikanten. In sommige gevallen verzorgen wij ook de aftersales met eigen personeel.
Installatie van stalen trays voor dubbele schaarhefbruggen onder de vloer
Bij sommige Krömer KFZ dubbele schaarhefbruggen onder de vloer wordt een montage stalen bak zonder meerprijs meegeleverd. Worden deze stalen platen achteraf gemaakt, dan moet u rekening houden met extra kosten van 500 tot 2500€ bij de plaatselijke smid, afhankelijk van de uitvoering.
Krömer KFZ bovengrondse schaarhefbrug zonder perslucht
Alle huidige modellen van Krömer dubbele schaarhoogwerkers hebben door het redundante cilindersysteem geen perslucht of onderhoudsintensieve elektromagneten meer nodig.
Waarom is naast het hefvermogen ook de wielbasis van belang voor de prestaties van een dubbele schaarhefbrug?
Het hefvermogen van een platform geeft aan hoeveel gewicht het platform kan heffen. Hier moet echter worden vermeld dat personenauto's zelden het hefgewicht van 3 ton overschrijden. In dit geval betekent een hogere hefcapaciteit dat de dubbele schaarhefbrug nooit zijn potentieel hoeft uit te putten en dus een langere levensduur heeft. Belangrijker dan het hefvermogen is echter de goedgekeurde wielbasis van de fabrikant van een dubbele schaarhefbrug. Dit betekent dat hoe hoger de goedgekeurde wielbasis is, hoe groter de voertuigen zijn die met de dubbele schaarhefbruggen kunnen worden opgetild. In de regel kunnen bijna alle dubbele schaarhefbruggen voertuigen tot een wielbasis van 3 meter tillen. Voor bestelwagens, campers, grotere SUV's en pick-ups is een hoog hefvermogen niet meer voldoende. Hier bieden veel dubbele schaarhefbruggen van Krömer uitschuifbare oprijplaten. Zo is enerzijds de opneemruimte voor volumineuze voertuigen bij dubbele schaarhefbruggen van Krömer controleerbaar, anderzijds kunnen de uitschuifbare oprijplaten tegelijkertijd ingetrokken en ingeklapt worden. Hierdoor kan de gebruiker niet alleen voertuigen met overlengte, maar ook voertuigen met een korte wielbasis heffen. Een uitzondering hierop vormt de Smart, die te klein is voor een standaard dubbele schaarhefbrug.
Welke auto dubbele schaarhefbrug zou geschikt zijn voor buitengebruik?
Als algemene regel geldt dat alle dubbele schaarhefbruggen moeten worden gebruikt in droge en verwarmde binnenruimten. Sommige dubbele schaarhefbruggen worden echter gegalvaniseerd aangeboden en kunnen dus ook in vochtige ruimten worden gebruikt. Hier is het echter van belang de dichtheid van de hydraulische cilinders te controleren en deze om de 2-3 jaar te vervangen en niet pas in het 6e jaar zoals de wet voorschrijft. In het algemeen blijft het oppervlak van verzinkte platforms natuurlijk langer roestvrij dan het oppervlak van gepoedercoate dubbele schaarhefbruggen.
Is er onderdelengarantie voor Krömer schaarhefbrug?
Op alle Krömer KFZ dubbelschaarliften geven wij een onderdelengarantie van minimaal 10 jaar. Voor sommige modellen is dit zelfs tot 20 jaar.
Is er een montagevideo of korte instructies voor de dubbele schaarhefbruggen?
Natuurlijk is er naast de reguliere handleiding voor veel Krömer dubbele schaarhefbruggen ook een montagevideo of een beknopte handleiding. Het is echter belangrijk om vóór het eerste gebruik de veiligheidsinstructies in de volledige handleiding door te nemen.
Bestaat er een montageservice voor dubbele schaarhefbruggeen?
Voor alle Krömer dubbele schaarhefbruggen bieden wij uiteraard een montageservice met eigen personeel. Wij maken bewust geen gebruik van onderaannemers, maar alleen van ons ervaren personeel dat onderhevig is aan sociale premies. Dit betekent dat onze montagekosten weliswaar hoger zijn dan die van andere individuele aannemers, maar de TÜV-keuring is in de montageprijs inbegrepen en alle gemonteerde platformen worden volledig gedekt door onze productaansprakelijkheidsverzekering.